Känd för att vara känd?

Här kommer mitt första, mer seriösa, inlägg. Jag tänkte skriva om en grej jag tänkte på igår när jag kollade på TV. Jag vet inte vad programmet hette men det handlade om en kille i Indien som var huuuur liten som helst! Han vägde 9 kg (!) och hade typ världens muskler. Han och hans familj skulle få åka till USA för att, enligt pappa, bli kända över hela världen. Är inte det lite att ta i? Visst kan dem få unna sig lite lyx, men att pappan vill att hans familj ska bli känd över hela världen...kom igen!
En annan grej som störde mig va att den här killen som det handlade om, "Romeo", fick en fråga om vad han förväntade sig skulle hända på sin resa till USA. Han svarar: "Jag vill hitta en vit tjej"! Intervjuaren kommenterar: "En vit tjej"? Då svarar "Romeo": "Ja, en vit, smal, vacker tjej"! KOM IGEN! Inte för att vara taskig men han kan ju inte förvänta sig det! Man borde ju tycka att sånna som inte blir behandlade som andra på nått sätt ska bryta den här ytliga fixeringen.
Jaa, som Martin skulle säga: "Ibland undrar man".


Men nu till saken som jag kom att tänka på: Det finns tre sätt att bli känd!
Först har vi då kategorin där "Romeo" platsar: Känd utan att ha jobbat för det!
Dessa personer har upptäckts p.g.a. att de inte är som alla andra. Visst kanske de har haft ett tufft liv, men för att bli kända behöver de inte lyfta ett finger.

Den andra vägen till berömelse är att: Man har jobbat för att bli känd!
De flesta som platsar i denna kategori säger nog att allt jobb som de har lagt ner inte va för att bli kända, utan att få sprida sin musik, konst, känslor m.m. Kändis-grejen var bara en bonus.

Sen har vi den tredje och mest underligaste sättet: Känd för att vara känd!
Vissa skulle sätta personer som Paris Hilton här, och det kan jag till viss grad hålla med om. Hon kom från ingenstans och nu är hon känd världen över. P.g.a. vad? Ingen vet! Alla vet bara att hon är känd...för att vara känd!

Sådär! Det känns bra att jag hittade någonting att skriva om! 
Jag kan ju tillägga att jag är riktigt taggad just nu för mina KATY PERRY-BILJETTER HAR KOMMIT! 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ahh! Ska du gå på Katy Perry? Shit så roligt! <3

I like that you're a blogger ;) <3

2009-02-04 @ 10:59:21
URL: http://arbiin.blogg.se/
Postat av: johannapanna

du skriver brabra :D fortsätt med de :D , men den där lilla killen hålelr med helt . plus de med kändsakerna håller ja också med om haha :P

2009-02-04 @ 15:17:28

Kommentera här mina vänner:

Namn:
Kom ihåg mig

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0