Gossip in my heart, yeah?

Allting är så stressigt just nu. Mycket att göra. Hinner inte. Panik!
Annars är det bra. Tre saker som får mig att funka: Musik (off course!), människor och gossip! Älskar en bra gossip-historia!

Men nu till ett svar på Sonjas kommentar. Hoppas du läser det här Sonja!
Okej, hrrm. Jag respekterar din tro till 110 %. Jag tycker det är så otroligt stark av dig att kunna gå emot och välja bort saker som är självklara för så många ungdomar idag. Inte nödvändiga, men självklara. Kommer du ihåg i Tiunda? Jag tänkte varje dag på att "inte spela musik från mobilen när Sonja var i närheten", för jag ville inte att du skulle känna dig osäker och otrygg i närheten av mig. Jag tänkte även på vad jag sa, och anpassade mig så gott jag kunde i din närvaro. Och jag fattade inte att det va vissa i klassen som inte kunde acceptera att du inte ville göra vissa saker. Det var så sjukt svårt för mig. Fast det va lite tomt utan dig på resor och sånt, eftersom resten av klassen var så tajta och, tjae, man kan ju inte vara kompis med alla! Jag respekterar än idag ditt sett att leva. När jag åkte hem till dig var jag så nervös att säga något olämpligt. Jag försökte tänka igenom vad jag skulle säga innan, men det är riktigt svårt eftersom jag vanligtvis agerar innan jag tänker. Men det jag försöker komma fram till är att: jag skulle aldrig någonsin vara den jag är idag utan musiken! Mitt liv kretsar runt musik! Jag klarar mig inte en dag utan den. Och för att inte glömma min egen musik. Jag måste skriva ner det jag känner och sedan tonsätta det. Det är så jag funkar. Så för mig stämmer "No Music, No Life". Du behöver inte alls respektera det jag säger, men jag hoppas du förstår mig! Att två så olika människor kan vara så bra vänner är ett under, ett under som jag är så glad över har inträffat!

Nej, efter den där lilla hjärnrensningen är det dags att gå tillbaka till plugget.

Ha en bäst dag och keep it real!
Amanda

Kommentarer
Postat av: long

det enda jag vill säga här på bloggen är att du inte behöver känna någon som helst press att vara annorlunda när du är med mig. ok, du behöver ju inte utsätta mig för musik, men om du nödvändigtvis måste höra musik hela tiden, så ha det på i dina lurar, det brukar du ju, och det funkar bra. det är inte för min skull du inte ska svära osv..jag svär inte för att jag tycker det är fel, jag får inte ut nåt bra av det, men det betyder inte att inte du får göra det när jag hör..men jag tycker inte att vi ska kommunisera via en blogg..vi borde träffas nån dag..jag visste inte att du tänkte på det så mycket. du är en underbar vän, amanda, jag hoppas du vet det, och det jag önskar dig mest i livet är att du skulle få ta del av den skatt jag bär i mitt hjärta.

älskar dig<3 kram

2009-03-17 @ 08:28:59

Kommentera här mina vänner:

Namn:
Kom ihåg mig

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0