Helgen

Äntligen har vi trummorna! Nu ska vi träna så att vi blir utslängda ur huset. Vi har inget namn än, men vi har vår första låt någorlunda intränad. Hoppas resten funkar.

I fredags kom Martin, sen på kvällen kom Theo och Tómas. Jag och Martin gjorde pizza till alla. Det blev riktigt gott! Sen blev det fattiga riddare till efterrätt. Också gott!

På lördag morgon åkte vi till Bålsta och köpte trummorna. Väl hemma började vi träna för fullt. Det lät riktigt bra! Vi körde på till omkring 16.00. Efter det bar det in till stan för att fira Maggan och Cessan. Maggan blev nog riktigt glad över sin present. Den var grym! Såklart så kom Cessans gitarr fram, och jag måste be om ursäkt för dem som börjar tycka det blir jobbigt att jag spelar VARJE gång vi träffas. Jag älskar det, men jag har bestämmt att när ni kommer den 21:a blir det nada! (Om inte alla är med på det, såklart!)
Efter åkte jag hem till Tómas, där Martin fanns. Vi gick ner i källaren och busa. Sen innan vi skulle sova kollade vi på Mamma Mia. Otroligt bra film! Fast vi orkade inte kolla klart, så vi kollade på resten på morgonen.

På söndagen åkte vi hem till mig och giggade mera. Fast jag råkade somna till Martins spelande, men vaknade sedan av att Tómas slog så hårt han kunde. Och ett tips är att inte sova i samma rum som någon spelar trummor. Det gör riktigt ont i öronen när man vaknar! Sen skulle iallafall trummorna hem till Martin, som bor i Fjärdhundra, utanför Enköping. Och jag skulle ju då följa med tyckte Martin. Så det blev en tur dit också.

Under alla dessa händelser så var jag sjuk. Ont i halsen, förkyld och yr. Så jag är hemma från skolan idag för att kunna vara i där imorgon. Då ska min grupp ner på stan och intervjua folk om vem dem tror äger Nordpolen. Samtidigt ska vi filma alltihopa och sedan spela upp det för klassen.
Men denna dag ska jag iallafall sova!

Ha det bra!
Amanda

Kommentarer
Postat av: Saraaaa

klart att gitarren måste fram 21:a!! <3

2009-03-09 @ 10:25:55

Kommentera här mina vänner:

Namn:
Kom ihåg mig

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0