Så jävla roligt!

Fortfarande sjuk, men va i skolan idag. Vi spelade in vår film till vatten-redovisningen. Vi blev lite busted när vi satt på golvet i hissen och en tjej öppnar dörren och frågar: "Ni är Smipare va?"(eftersom vi satt på golvet). Sen hör man: "Vi har aldrig tänkt på att man kan hänga i hissen". Så jävla roligt!
Sen kom Anna Hedh från EU-parlamentet och pratade lite och svarade på frågor. Ganska intressant!
Sen var det musik. Vi spelade Knocking On Heavens Door i smågrupper. Min grupps version lät riktigt bra måste jag säga!

Nu är jag hemma, skulle egentligen vara på teater kl. 19.00 men hade så ont i huvudet så jag åkte hem...
Snart blir det väl mellanmål eller nått, sen låtskrivande! Älskar´t! Ni som skriver förstår den otroliga känslan man får när man skrivit en bra text. Ännu mer känns det när man kommit på en bra melodi och några ackord till också.
Jag känner såklart inte att alla mina texter är bra, eftersom det ibland kan blir tre låtar på en vecka, en låt på en timme eller nått sånt. Så ni fattar kanske att innehållet inte alltid är det bästa. Men ibland så beundrar man sig själv över att man kan formulera sina tankar och känslor på ett sådant sätt som man just gjorde på pappret framför sig.
För mig handlar det mest om att få insperation, så om det inte blir tre låtar på en vecka, kan det bli en låt typ tre månader. Det tar bara stopp! Händer det inget och ser jag för lite av det runt om kring mig, ja, då får jag ingenting ur mig heller.
Nej, nu har jag babblat på för mycket om ingenting....

Ha det bäst!
Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sådära ja.

Nu skall du få höra här.

Jag, anonym,. har ingenting emot dej eller dig blogg.

Den är faktist ganska rolig tilloch med.

jag skulle bara kolla hur många inlägg du skulle skriva om mig om ja var jävlig.

NIO STYCKEN lyckades jag med, duktig eller hur?

men nu orkar jag inte mer. hare bra.

2009-03-13 @ 04:48:06

Kommentera här mina vänner:

Namn:
Kom ihåg mig

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0