Chockad och jag gillart´

Happ, då har det gått tre veckor sen jag träffade Katy. Min idol, förebild, insperation! Hon och hennes musik betyder väldigt mycket för mig. För mig är on the real deal!

Aja, igår blev en lång dag. Liten get-together hemma hos morbror Henrik. Vi åt god mat och kollade på en väldigt chockande Melodifestival. Jag tycker det är så underbart att låten som vann, vann! Det betyder att juryn inte vet ett skit om vad resten av svenska folket tycker! Kanske får det dem att tänka till.
Jag tycker också att det va bra att hon vann för att den som svenska folket röstar fram ska vara den som kommer etta! Jag tycker det är skit när juryn har givit sina poäng till en viss låt, och svenska folkets val kommer tvåa! Det händer ofta och det är bara så dåligt! Och kom igen, Caroline af Ugglas är så jävla grym! Hennes låt, hennes stil och hennes attityd. Wow, säger jag bara! Jag vet att det är vissa som inte gillar henne, men svenska folket tog henne till en andra plats. Det säger mycket!


Nu är det bara jag, Tómas och Victor (från Mexico) här hemma. Resten är och lämnar Arní och Lena på Arlanda. Det ska tillbaka till Island. Så coolt att jag känner isläningar, och att jag kan prata isländska! Arní är iallafall Margrets (Henriks fru) bror och Lena är hans tjej. De är jättetrevliga. Och Arní fyller år idag så imorse blev det våfflor. Gott!
Lite senare ska jag och Tómas ta med Saga och Victor på innebandy. Victor har aldrig sett på innebandy förut. Han hade även bara sett snö en gång i sitt liv innan han kom hit till Sverige. Och idag är första gången han ser solen här i Sverige också. Så coolt att det finns så olika personer med så olika erfarenheter! Livet är fullt av saker vi inte fattar och aldrig kommer fatta, and I like it!


Ha en bra Söndag!

Amanda


Kommentarer

Kommentera här mina vänner:

Namn:
Kom ihåg mig

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0