Vilken helg!!!!

Helgen har varit bra! Fylld med skateboard, Eurovision och kusiner!
Idag blev det däremot konfirmation. Martin och jag vaknade hemma hos våran morbror och han frågar: "Ska ni med på konfirmation?" Så det va bara att sätta på sig finkläder och åka iväg. Det va trevligt.
Men när vi skulle fika sen efter fick Martin ont i magen. Han (och jag) fattade inte varför. Han hade ju inte ätit nått konstigt. Men han klarade sig ganska bra iallafall, även fast han inte ville äta nått och var kritvit.
Sen när jag kom hem och träffa mamma berättar hon att Martins föräldrar ska separera! Det är så sorligt så det finns inte. Såklart så blev jag jätteledsen. Allt jag kunde tänka på Martin, som satt ovetande på bussen hem med en spypåse i handen. Allt han ville just då va att få komma hem och vila. Och en annan sak jag tänkte på var att Elin, Martins syster, precis gjort slut med sin pojkvän sen 9 månader tillbaka. Vilken dåligt timing!
En annan sak som är sorgligt är att jag är där jätteofta, typ 2-3 helger per månad och nästan varje lov. Jag kan inte fatta det! Dem har alltid varit ihop, enda sen jag föddes. Alltid!
Såklart så har jag försökt att skriva av mig, men det går bara inte. Jag tror att det kommer ta ett tag att smälta det.

Men jag vet att det kommer fixa sig! Det gjorde det ju för mig. Och ja, för er som inte vet så fick jag då veta för två år sedan att min pappa är homosexuell. Och för att göra det ännu roligare så bor han och mamma kvar på gården, men också pappas pojkvän. Så det är fullt ös här just nu. Jag har fortfarande inte smält det, men jag är på god väg!

Hoppas ni mår bäst iallafall!
Amanda

Kommentarer

Kommentera här mina vänner:

Namn:
Kom ihåg mig

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0